Nemm rd ufukan texty

Lta trvalo, ne muzikant a zpvk Ivo Viktorin vydal svou prvn slovou desku. Nazval ji Vlna za vlnou, zn na n erosvitn, nladov hudba pln textovch obraz. "J bych byl nejradi mal. Miluju Chitussiho a impresionisty, ale nemm malsk nadn," k Viktorin a pokrauje v tom, co dlal vdycky. Vdy muziku, ji psal v osmdestch a devadestch letech pro folkrockovou kapelu AG Flek, m pod k nkolik generac poslucha.

Pro byla cesta k vaem albu tak dlouh?

Kad m svj osud. J jsem zaloil AG Flek a psobil jen v tto skupin. Vechno jsem se uil tam. Teba Vlasta Redl, kter s nmi hrl, ml za sebou zkuenost z nkolika tancovakovch kapel. Kdy jsem pak odeel z AG Fleku, ml jsem zahokl obdob a chodil na ryby. Ale pak m to postupn pelo a zaal jsem znovu dlat psniky. Byl jsem rd, e jsem si podil nahrvac studio. Obohatilo m, kdy jsem sledoval, jak pracuj Buty, Iva Bittov nebo Robert Kesan. Pro m to byla obrovsk kola, i kdy jsem tam byl pedevm jako zvuka a hudebn reisr. Ostatn vichni, kte mi na desce hraj, jsou kamardi.

Teba Iva Bittov. Ale s m rostla vae chu vydat psn jen pod svm jmnem?

m jsem byl star, tm vc mi vadilo zpvat ciz texty, kter neobsahuj to, co mm v sob. Pro m m muzika urit obrazov sdlen. Snam se, aby text neel proti nmu. Musm vychzet ze sebe, ze sv ivotn zkuenosti a hledat vci, kter ve mn jsou za tu dobu naskldan. M texty jsou naprosto pravdiv a j je mu zpvat, zatmco vechny ostatn se mu nauit a smit se s tm, e jsem jejich reproduktorem.

Take pse Na kopci se ve k autentickmu mstu?

Miluji kopce, ze kterch je dobr vhled a kter maj svou atmosfru. Na Zlnsku mm dva milovan kopce. Jeden se jmenuje Klenov, v jeho blzkosti se nachzela keltsk sdlit. Psnika Na kopci je odtamtud. Ctm absenci ritul v thle zemi. Mm rd lehkou mystiku, ale ne takovou, kter se sama stav na odiv. Myslm, e to trochu pat k naim koenm. Jsem hodn vzan na produ. Vm, jak je vechno v ivot provzan. Samotn proda bez lovka je chladn, mus tam bt lidsk pbh.

A eho se dotk skladba Tv tlo je bl lo?

Ta pse m docela erotick text. Ve chvli, kdy jsem ji psal, mi to pilo celkem odvn. Ale nen to rabitsk. Mn lo sp o to, co se dje v hlav, ne o to, co se dje na matraci. I tm je pro m pse erotitj.

Pro v psni Zava mi oi zpvte "nikdy neplu a nikdy se neloum"?

Nepu o tom, co v ivot bol. V podstat je to zmrn. Ne e by lovk il v tanenm rytmu, sp naopak, problm si uvme plnou lc. Nechci, aby to znlo pateticky, ale j nemm rd ufukan texty. Nemm rd srdceryvn "ec" zleitosti, kter mou pst dvacetilet kluci. Ale co v padesti, proboha? Musm skousnout, co musm skousnout, a na ivot hledm to hezk. A o tom chci pst.

Postavte si vlastn kapelu?

J bych stran rd. Ale musm pokat na odezvu thle desky a tak na to, jestli mi nkter ze spznnch muzikant ekne, e se mu psniky lb. Je dleit, jak muzikantsk parta je a jak se v n kdo ct. To se pak pen i na publikum.

Vladimr Vlask, MF DNES

7/03/15 19:44:42