Viktorinova chva pbh

Vstupujete-li na pdu zvanou AG Flek, a tm myleno nejenom jejich dnen sloen, ale samozejm vechny leny projiv jejich dlouhou ptadvacetiletou histori, vstupujete na jaksi druh posvtn pdy. A ji se jedn o skupinu Buty, Kad den jinak i v komornj podob znovuvzken AG Flek, vdy se jedn o "persona grata" eskoslovensk folkov scny. Zatmco si vak Radek Pastrk i Vlasta Redl sv autorsk desky svm zpsobem ji dvno odbyli, Ivo Viktorin tak in a nyn a to na albu s nzvem Vlna za vlnou .

Nutno vak ci, e na rozdl od svch bvalch souputnk je jeho vstup na kolbit samostatnosti vce odrazem jeho dvj prce, ne novm nhledem do jeho lidskho respektive hudebnho nitra. Je otzkou, zda je to dobe i patn. Deska je tradin postavena na rozvlnch a melodickch hudebnch harmoni, ale i na hravch a moudrch a filosofickch textech. Podobnosti pak pidv i nezamniteln hlas Blanky Tborsk, je dominuje tetin desky. Obvykle podobn aranm i nstrojov zastoupen pak tento nhled jenom podtrhuje.

Celou desku provz s Ivo Viktorinem snad ji bytostn spjat precisn proveden instrumentlnost. A nejenom jeho, prolnajc se mnoha nstroji. Optovn si dokzal vybrat jako hosty vynikajc slisty. Vedle domcch z AG Fleku Karla Markytna a Blanky Tborsk, dnes ji svtov uznvanou houslistku Ivu Bittovou i Stano Palcha - hvzdu slovensk jazzov scny, mon trochu zbytenou avak vtenou irskou fltnu famznho multiinstrumentalisty Luboe Maliny a konen nejenom studiem spjatho Petra Vavka, momentln asi jednoho z nejlepch basist v republice. To vechno korunovno vsostnm zvukem jen ubezpeuje o vtenm hudebnm poinu.

Autorsk deska Ivo Viktorina Vlna za vlnou nm notn nabz otzku, zdali je souasn AG flek natolik viktorinovskm, i Ivo Viktorinova pupen ra spojujc jej s AG flekem je nejen vivou, ale zrove i svazujcm aspektem v jeho hudebn tvorb. Jen tko meme sami bez autora samotnho takovou odpov pedeslat. A tak i tak celkov dojem z desky je vce ne uchvacujc. A tak jak vlna za vlnou val se jedna pse za druhou, nechte je pocit za pocitem vplouvat do svch vjem, Nejlpe Rno - urit neprohloupte!

7/03/15 19:44:42