úvod | koncerty | alba | fórum | kontakt

Úvodni stranaBiografieAlbae-obchodFórumKoncertyTiskKontakt

V současné době nejsou naplánovány žádné sólové koncerty. Koncerty AG Flek naleznete ZDE

>>>VÍCE

Vlna za vlnou

Ivo Viktorin dokáže míle překvapovat. Před sedmi lety došlo z jeho popudu k nečekanému vzkříšení původní, tedy ještě „předredlovské" sestavy souboru AG Flek, podepsané pod eponymním albem z roku 1983, jež je považováno ze jeden z milníků tuzemského folku. S někdejšími kolegy Karlem Markytánem a Blankou Táborskou navázal na dřívější společnou tvorbu oduševnělým albem Waltz jemuž na nesporné kvalitě neubírá ani fakt, ze už zdaleka nesklidilo takový ohlas (jako by se zde trochu nepatřičně potvrdilo rčení o obtížnosti dvojího vstupu do týchž vod). Překvapení aktuální a nanejvýš potěšující: zlínský muzikant se nyní znovu vrací na hudební scénu, když na prahu padesátky přichystal své první sólové album Vlna za vlnou na němž se představuje jako výhradní autor veškeré muziky a textu. Na své „staré“ parťáky při tom ovšem nijak nezanevřel; setkáme se zde jak s Markytánovým vokálem, tak především se sametovým altem Blanky Táborské, jejíž procítěný výraz zraje do stále větší hloubky. Na desce se ovšem objevují i další Viktorinovi kamarádi, v minulosti vesměs nahrávající v jeho studiu (například Iva Bittová, kytarista Petr Hoffmann, Luboš Malina se svojí irskou flétnou či hráč na lap-steel Luboš Novotný). Písně na Vlně za vlnou volně plynou jedna za druhou s jakousi samozřejmou lehkostí. Jejích tempo není upospíchané, melodie agresivní. Libozvučné souznění kytar a pastelových kláves vyvolává příjemně nostalgickou náladu (Čas, Zavaž mi oči nebo titulní Vlna za vlnou), ale dokáže i zvonivě zajiskřit (Tvé tělo je bílá loď či půvabný duet s Táborskou Samba - pro mě osobně píseň roku). Viktorinův pěvecký projev působí autenticky a v dobrém slova smyslu chlapsky. Je to hlavně proto že sám sobě vložil do úst slova psaná na míru, podepřená vlastními prožitky a životními zkušenostmi. Proto jsou generačně přenosná, ale zároveň i dostatečně obrazotvorná, a tudíž schopná vyvolávat další asociace. Nevtíravě nadčasové album, k němuž se lze často a potěšením vracet.

Fórum
7/03/15 19:44:42
Kouzelná písen Říčka je pravda nebo je to smyšlený text? ...více