Vlna za vlnou

Ivo Viktorin doke mle pekvapovat. Ped sedmi lety dolo z jeho popudu k neekanmu vzken pvodn, tedy jet „pedredlovsk" sestavy souboru AG Flek, podepsan pod eponymnm albem z roku 1983, je je povaovno ze jeden z milnk tuzemskho folku. S nkdejmi kolegy Karlem Markytnem a Blankou Tborskou navzal na dvj spolenou tvorbu oduevnlm albem Waltz jemu na nesporn kvalit neubr ani fakt, ze u zdaleka nesklidilo takov ohlas (jako by se zde trochu nepatin potvrdilo ren o obtnosti dvojho vstupu do tch vod). Pekvapen aktuln a nanejv potujc: zlnsk muzikant se nyn znovu vrac na hudebn scnu, kdy na prahu padestky pichystal sv prvn slov album Vlna za vlnou na nm se pedstavuje jako vhradn autor veker muziky a textu. Na sv „star“ parky pi tom ovem nijak nezanevel; setkme se zde jak s Markytnovm voklem, tak pedevm se sametovm altem Blanky Tborsk, jej proctn vraz zraje do stle vt hloubky. Na desce se ovem objevuj i dal Viktorinovi kamardi, v minulosti vesms nahrvajc v jeho studiu (napklad Iva Bittov, kytarista Petr Hoffmann, Lubo Malina se svoj irskou fltnou i hr na lap-steel Lubo Novotn). Psn na Vln za vlnou voln plynou jedna za druhou s jakousi samozejmou lehkost. Jejch tempo nen upospchan, melodie agresivn. Libozvun souznn kytar a pastelovch klves vyvolv pjemn nostalgickou nladu (as, Zava mi oi nebo tituln Vlna za vlnou), ale doke i zvoniv zajiskit (Tv tlo je bl lo i pvabn duet s Tborskou Samba - pro m osobn pse roku). Viktorinv pveck projev psob autenticky a v dobrm slova smyslu chlapsky. Je to hlavn proto e sm sob vloil do st slova psan na mru, podepen vlastnmi proitky a ivotnmi zkuenostmi. Proto jsou generan penosn, ale zrove i dostaten obrazotvorn, a tud schopn vyvolvat dal asociace. Nevtrav nadasov album, k nmu se lze asto a potenm vracet.

7/03/15 19:44:42