úvod | koncerty | alba | fórum | kontakt

Úvodni stranaBiografieAlbae-obchodFórumKoncertyTiskKontakt

V současné době nejsou naplánovány žádné sólové koncerty. Koncerty AG Flek naleznete ZDE

>>>VÍCE

IVO VIKTORIM - VLNA ZA VLNOU

K pramenům výjimečné desky Vlna za vlnou je nutno sestoupit hlouběji do historie, k folkrockové muzice skupiny AG Flek. Ivo Viktorin byl jejím hudebním mozkem i duchem, složil všech deset písní prvního, dodnes ceněného alba AG Flek (1983) se songy Blázni umírají nadvakrát nebo Nechtě jen balóny vzlétnout. "Je to taková hudba nebeská, " říkal šéf Spirituál kvintetu Jiří Tichota a měl pravdu. Křehká melancholie, která nemá nic společného s bolestínským fňukáním, se přenesla i do prvního sólového alba Viktorina, jenž z "Fleku" odešel v roce 1989. Zařídil si ve Zlíně studio V, ve kterém se rodila a dále vznikají znamenitá alba Ivy Bittové nebo Roberta Křesťana. Kytarista a klávesista Viktorin, který se osmělil i jako textař, neměl problém s výběrem muzikantů. Například z flekovských časů přizval zpěvačku Blanku Táborskou, na housle hrají Iva Bittová a Stáno Palůch, Luboš Malina přispěl irskou flétnou. Album Vlna za vlnou má kořeny v přirozené krajině, neboť ji sama připomíná. Skladby Na kopci I a II se vztahují k magii či mystice vrchů, odkud lze přehlédnout kus světa. Viktorinova hudba se rozprostírá doširoka v příjemných barvách, nesena jemnou rytmikou a zpěvnými, neokázalými melodiemi. Viktorin je hodně vázaný k přírodě. Ta samotná ovšem jeho impresionismu nestačí, musí ji spojit s lidským příběhem. Do písně Čas, která připomíná letní noční snění, kdy se pohled upírá vzhůru na galaxie hvězd, vložil postavu dívky Cynthie. Na druhou stranu lehce zastřená píseň Tvé tělo je bílá loď vyvolává velmi konkrétní milostné představy. A skladba Vlna za vlnou je spojena s pocity, jež se vztahují k něčemu, co přetrvává, i když je to jen vzpomínka na album The Dark Side Of The Moon. Viktorin, ctitel Kate Bush a Petera Gabriela, kormidluje svou hudbu mimo sezónní trendy, aniž by se ošíval nad slovem pop. Je svůj i s pinkfloydovským obalem alba. Na snímku si hraje jeho syn s kamarádem v dávném antickém amfiteátru. "Nějaké dějiny mají ti kluci úplně na háku," dodává Viktorin. Jako vlna za vlnou se střídají generace a Viktorin to jen jemně připomíná. Svůj svět zachytil na téhle křehké desce, ke které si najde cestu i jeho syn.

Vladimír Vlasák, MFDnes

Fórum
7/03/15 19:44:42